スキップしてメイン コンテンツに移動

ゴールデンウィークの過ごし方

こんばんは。
コンシェルジュ村上です。

今日から世の中はゴールデンウィークですね。

かくいう私は実は昨日から。。。



きょうは常磐自動車道を北上し、茨城県は大洗へ。

潮干狩りに行ってきました。


海沿いの町はサーフィンを楽しむ人や潮干狩りにいそしむ人で大変混雑していました。

近辺の宿は伝統的なホテルかこじんまりした民宿がメインです。

首都圏以外の観光地は、大なり小なりこんな感じだと思います。


そんな中、いかに観光客に寄ってもらう、あるいは泊まってもらうかというのが各宿泊施設の腕の見せ所ですね。


たとえば、
潮干狩りした食材を使ってBBQ機材無料レンタル!
駐車場無料で無料送迎付き!
近隣の施設を周遊できる手形の発行!
など。ありそうであまりないサービスです。

観光産業であるからこそ対価を求めたくなるところです。


博物館や水族館、遊園地に行って高いな~と思ったことはありませんか?

ではいくらだったら満足でしょうか。





さて、今のホテル・旅館の代金は泊まる人にとって満足でしょうか。

周りが1泊2食付きで8000円だから揃えよう。
少し安くして7900円で呼び込もう。
と戦略を立てていらっしゃる方も少なくないようです。

ですが、高いなぁと思う方が多いから客室が埋まらないのではないでしょうか。

高くても利用したい!と思う特徴があれば必然的にお客様はいらっしゃるはずです。


高くても利用したい!と思う特徴とは何でしょうか。

それはずばり皆様スタッフの方のパーソナリティだと思います。


ブランド好きな方には好まれないかもしれませんが、人が人を惹きつけるのです。

地方のホテルや旅館がそのポジションを盤石なものにしていくためにはそういう目に見えない部分を鍛えていくことが必要なのだと思います。


パーソナリティが備わった施設では、ICTを駆使したサービスが活きていきます。
効率的な運営はスタッフの心理的・時間的余裕をもたらし、ゲストへの思いやりにつながっていきます。

まずは人を磨く。
次にICTを取り入れる。

そうすれば必ず成功します。

ICTについて不安な方はぜひご相談ください。
コンシェルジュ村上が誠心誠意ご対応させていただきます。

こちらまでご連絡ください。 コンシェルジュ村上まで。



Good evening.
Is a concierge Murakami.

It world is the Golden Week from today.

Thus I say I actually from yesterday. . .



Today north the road Joban automobile, Ibaraki Prefecture to Oarai.

I went to the shellfish gathering.


Seaside town had been very crowded with people who diligently to humans and shellfish gathering to enjoy the surf.

Inn in the vicinity is a small the inn or traditional hotel is the main.

Tourist destination other than the metropolitan area, I think that it looks like a greater or lesser.


Among such, because either get how get closer to the tourists, or stayed really can show locations of the arm of each accommodation.


For example,
BBQ equipment free rental using the shellfish gathering the ingredients!
With free pick-up in the parking lot for free!
Issuance of bills that can be round the neighborhood of the facility!
Etc. A likely is no service too.

Precisely because it is the tourism industry is where you will want to ask for consideration.


Museum and aquarium, Have you ever thought - Do high go to the amusement park?

In What satisfied you were much.





Well, what satisfaction for those who price to stay for now hotels and B & Bs.

Around the will to align because 8000 yen with one night two meals.
It will lure yen 7900 to a little cheaper.
And it seems not a few Have you started to make a strategy.

But, I think in the room is not filled because it is often think Naa high.

High even if you want to use! Inevitably, if there is a feature that I think customers should come.


High even if you want to use! What are the characteristics that I think.

I think it is the personality of frankly towards everyone staff.


It might not be favored by brand lovers, but the people attract people.

I think that it is necessary that the local hotels and inns go tempered the part that does not appear to be like the eye in order to continue to its position on the rock-solid ones.


The personality is equipped with facilities, services that make full use of ICT will continue alive.
Efficient operation resulted in a psychological and temporal margin of staff, we are led to the compassion of the guest.

First polish the people.
Then incorporate ICT.

Be sure to succeed if so.

Please contact us by all means Uneasy about ICT.
Concierge Murakami will be happy to support you in all sincerity.

Please contact us. The concierge Murakami.

コメント

このブログの人気の投稿

トータルサポートの意味

こんばんわ。 コンシェルジュ村上です。 少し更新期間が空いてしまいました。申し訳ありませんでした。 新年度がスタートして早くも1カ月が経とうとしています。 わが社でも新たな取り組みを始めるべく様々なイベントが予定されています。 ホテルや旅館の方向けにより実りある提案をできるようにするために、いろいろな計画をしています。 わが社が持っている最大の特徴は「トータルサポート」です。 一般的に業界の特徴として、それぞれの所掌内の提案が主になります。 ですがそれでは施設としてのホテル・旅館がもつポテンシャルを発揮できません。 なぜならばみんな自分のこととして提案をしていないからです。 これはうちのじゃないから放っておこう。 この思いをかかわる多くの業者さんがもっているため、施設側としては最新のソリューションを導入したはずなのに、機器同士の連携が取れず宝の持ち腐れになることがままあります。 そんな時、わが社なら大丈夫。 コンシェルジュ村上をはじめ様々なエキスパートがトータルサポートでバックアップします。 これができるのは実はわが社だけです。 ご興味を持たれた方はぜひご一報ください。 連絡先:コンシェルジュ村上 good evening. Is a concierge Murakami. We have available a little update period. I am sorry. Soon the new year is to start also trying to Tato is one month. It is also planned a variety of events in order to start a new initiative in our company. In order to be able to a fruitful proposed by for people of hotels and inns, we have a variety of plans. The biggest feature of our company has is the "total support". A